به گزارش غیرمنتظره و به نقل از اعتماد، تینا جلالی نوشت: روزنامه اعتماد با سید جمال ساداتیان تهیهکننده، سینمادار و مدیرعامل «بشرا فیلم»، درباره ارزیابیاش از گیشه سینمای ایران گفتوگو کرده است.
به گزارش اعتماد، بخشهای مهم این گفتوگو را در ادامه میخوانید:
در حالی به ۱۳ میلیون مخاطب رسیدیم که ممکن است تا پایان سال به ۲۵ میلیون مخاطب برسیم که این میزان مخاطب را پیشازاین و در سال ۹۸ و قبل از کرونا تجربه کرده بودیم که سینماها ۲۷ قطعه بلیت فروخته بودند؛ پس در این مدت تغییر آنچنانی در تعداد فروش بلیت حاصل نشده.
اگر میخواهیم به فروش استاندارد در گیشه برسیم همانطور که بارها در صحبتهایم گفتم باید مبنا را ۸۰ میلیون مخاطب ایرانی در نظر بگیریم که در این ارزیابی ما، مردم سالی یک بار به سینما بروند توقعی که میتوانیم داشته باشیم این است که اگر هر ایرانی سالی یکبار به سینما برود پس ما باید هشتاد میلیون قطعه بلیت فروش داشته باشیم که معادل آن میشود پنج یا شش هزار میلیارد تومان در سال در سینما گیشه داشته باشیم.
متأسفانه حوادث غیرمترقبه در کشور زیاد داریم، همین امسال از حادثهای که برای آقای رئیسی روی داد تا گرما و انتخابات و… باعث شد تعطیلیهای پیدرپی کشور را شاهد باشیم که این تأثیر زیادی روی افت مخاطب سینما دارد.
نباید از نظر دور داشت سالنهای نمایش در کل کشور فراگیر نیست حدود ۱۰۰۰ شهر ایران هنوز سالن سینما ندارد و با این احتساب میتوانیم بگوییم همه مردم در شهرهای پرجمعیت کشور به سینماها دسترسی مطلوب ندارند، به نظر من هر کدام از این عوامل تأثیر بالایی در افت مخاطب سینماها دارد و باعث میشود نتوانیم به خواسته اولیه خود برسیم که همان سالی یک بار رفتن مخاطب ایرانی به سینما است.
هزینه تبلیغات بسیار گران است و تهیهکنندگان از پس هزینه تبلیغات بعضی فیلمها در ماهوارهها بر نمیآیند، فیلمهای اجتماعی در حال حاضر بهمرور و آرامآرام مخاطبان خود را به سالن دعوت میکنند.
- کد خبر 115531
- پرینت