سپیدخبر به نقل از تسنیم ؛هادی بهادری در گفتوگویی، در تشریح آخرین وضعیت راه آهن ارومیه به مراغه اظهار داشت: پروژه تقریباً تکمیل شده و تنها یکسری نواقص همانند حصارکشی و خاکریزی محوطه توسط پیمانکار در حال اتمام است.
وی درباره کیفیت راه آهن ارومیه به مراغه و تجهیزات این پروژه گفت: پروژه و تجهیزات استفاده شده از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و براساس برنامه ریزیها قطار با سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت خواهد کرد.
وی درباره بودجه اختصاص پروژه قطار ارومیه به مراغه اظهار داشت: برای اتمام پروژه در دو سال گذشته مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.
گفتنی است عملیات اجرایی راه آهن ارومیه – مراغه از سال ۸۰ به طول ۱۸۵ کیلومتردر پنج قطعه آغاز شده که مراغه را پس از عبور از ایستگاههای میاندوآب، مهاباد و نقده به ارومیه وصل می کند.
این در حالی است که بر خلاف وعده افتتاح قطار گیلان در هفته دولت بازهم شاهد عدم تحقق آن هستیم و احتمال داده می شود امسال نیز راه آهن قزوین- رشت مورد بهره برداری قرار نگیرد. کلنگزنی پروژه راهآهن در سال ۸۱ صورت گرفت و از سال ۸۴ عملیات اجرایی آن آغاز شد. سال گذشته اعلام شد برای این پروژه یک هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان هزینه شده و تکیمل آن به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.
- کد خبر 20595
- پرینت