به گزارش سپیدخبر نبرد دراماتیک و جنجالی مکس ورشتپنو استبان اکون در گرندپری برزیل ۲۰۱۸ چیز جدیدی نبود. اگر بخواهیم ریشه آن را بدانیم باید به مسابقات فرمول ۳در سال ۲۰۱۴ برگردیم …
اکون بعد از مسابقه برزیل ۲۰۱۸ گفت :
در گذشته هم با مکس رقابت داشته ام. این رقابت به سال ها قبل باز می گردد. او همیشه اینطوری بوده است …
استبان، پُر بی راه نمی گوید. ریشه این مشکلات به نبرد این دو در مسابقات فرمول ۳ اروپا سال ۲۰۱۴ باز می گردد.
و اما شروع رقابت …
مسابقه سوم فرمول ۳ اروپا ۲۰۱۴؛ گرندپری سیلوراستون :
سیلوراستون در سال ۲۰۱۴ میزبان اولین مسابقه بود و نقش کلیدی داشت، چراکه برای اولین بار رقابت استبان و مکس را نمایان کرد و همه آن را فهمیدند. اکون در آن آخر هفته، دومین برد را کسب کرده بود. در مسابقه سوم و پایانی آن آخر هفته نیز مجددا جلوی مکس بود اما در ورود به پیچ Loop ناگهان از وی عبور کرد.
قسمت دوم رقابت : سه گانه مکس در مسابقه های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ در گرندپری اسپا :
آخر هفته اسپا ۲۰۱۴، یکی از بهترین لحظات مکس در فصل بود. ورشتپن هر سه مسابقه را برد و در هر سه مسابقه از اکون سبقت گرفت. در مسابقه ۱۳، راننده هلندی در رتبه سوم بود. بعد از عبور از اوروژ، وی از اکون وآنتونیو فوکو عبور کرد و پیشتاز شد. در مسابقه ۱۴، اکون از ورشتپن سبقت گرفت و دوم شد اما مکس در ورود به Les Combes مجددا از او عبور کرد.
در اواخر همین مسابقه اکون مجددا با استفاده از سوییچ بک قصد سبقت داشت اما مکس او را بست و برنده مسابقه شد. در مسابقه ۱۵، ورشتپن مجددا در ورود به Les Combes از استبان سبقت گرفت. در این مسابقه زیبا چهار نفر برای پیروزی می جنگیدند. اما این پایان کار نبود و در دور چهارم بازهم در ورود به Les Combes این بار اکون از ورشتپن سبقت گرفت اما مکس بلافاصله از خارج پیچ ۷ سبقت را پس گرفت.
قسمت سوم رقابت : اکون آن چیزی که مال خودش بود را در مسکو پس گرفت
بعد از آخر هفته مقتدارنه نوریسینگ، این بار نوبت اکون بود که نسخه خود را برای مکس تجویز کند! بعد از سیفتی کار دیرهنگام، فقط یک دور تا پایان مانده بود! در دور یکی مانده به آخر ورشتپن پیشتاز شد. اکون کمربند های خود را محکم بست و با عبور از مکس پیشتاز و برنده مسابقه شد.
قسمت چهارم رقابت : مسابقه ۲۲ و برخورد در پیچ اول گرندپری اتریش :
برخورد ها از اینجا شروع شد. اکون از پول پوزیشن شروع کرد و ورشتپن دوم شد. اکون به وسیله ورشتپن در پیچ اول دچار اسپین شد. ماشین فن آمرزفورت در کرب پیچ گیر افتاده بود و به ناچار به کناره ماشین اکون برخورد کرد. در پایان این مسابقه، مکس چهارم شد و اکون امتیازی نگرفت.
با این حال در باقی فصل اکون بر ورشتپن چیره شد و در پایان فصل با اختلاف ۵۷ امتیاز نسبت به تام بلومکویستقهرمان شد و مکس ورشتپن هم با ۹ امتیاز کمتر سوم شد. هرچند جالب است بدانید مکس از همه پیروزی بیشتری به دست آورده بود.
این داستان ادامه دارد …
چهار سال گذشت و خشم همچنان در این رقابت وجود دارد. شبیه اتفاقی که در اتریش ۲۰۱۴ اتفاق افتاد، این بار در اینترلاگوس اتفاق افتاد. سناریویی تکراری، یکی در داخل دیگری است و در نهایت هردو اسپین! ولی این بار اکون مردی بود که در دومین پیچ سنا s در داخل بود. بازنده اصلی ورشتپن بود چراکه پیروزی در مشت او بود اما اکون یک دور عقب تر.
قسمت بعدی: نبرد برای قهرمانی ؟!
آیا استبان را در فصل ۲۰۲۰ در مرسدس می بینیم؟! صد البته. تنها معجزه والتری بوتاس و قهرمانی او مانع این اتفاق می شود. اگر هوندا موتور محبوب خود را تولید کند، شاهد رقابت این دو برای پیروزی و قهرمانی خواهیم بود.
- کد خبر 27988
- پرینت