به گزارش غیرمنتظره و به نقل از همشهری آنلاین، هر چند صحنه حضور رحمت و همسرش در قایق قرار نبود پایانبخش فصل ششم «پایتخت» باشد و پس از پایان بحران کرونا یک یا دو قسمت دیگر به این مجموعه افزوده میشود اما آنچه شامگاه جمعه در دقایق انتهایی قسمت پانزدهم رخ داد، شگفتانگیز و به نوعی عبرتآموز بود.
آنها که با سینمای پیش از انقلاب و دهه ۵۰ آشنایی دارند و دستکم فیلمهای بازیگران محبوب آن دوران را دیدهاند، با تماشای صحنه حضور رحمت و عاطفه بر ترک موتور (با چراغ روشن) و سپس نشستن آنها در قایق روی دریاچه، خیلی زود یاد دو فیلم با بازی بهروز وثوقی و فائقه آتشین افتادند. وثوقی و گوگوش در «همسفر» و «ممل آمریکایی» درست همین صحنهها را بازی کرده بودند و حتی موسیقی پسزمینه نماهای پایانی «پایتخت» هم یادآور آن فیلمهای قبل انقلاب بود.
کاربران شبکههای اجتماعی با اشاره به اینکه ممیزان تلویزیون کوچکترین اشارههای سیاسی سریال سیروس مقدم و محسن تنابنده را حذف و قیچی کرده بودند، از این نکته شگفتزده شدهاند که چگونه ممکن است صحنههای مبتذل فیلمهای قدیمی موبهمو بازسازی شود و آب از آب تکان نخورد. از همه عجیبتر، اشاره رحمت به چراغ روشن موتور است که در «ممل آمریکایی» معنایی غیراخلاقی داشت و حالا در «پایتخت ۶» با توجه به ازدواج رحمت و عاطفه نیاز نبود بر زبان آورده شود.
با توجه به ناتمام ماندن فصل ششم و قول سازندگان برای تولید یکی دو قسمت پایانی، شاید رد شدن مقدم و تنابنده و آرش عباسی (نویسنده فیلمنامه و بازیگر نقش مدیر فوتبالی در قسمت پانزدهم) از خطوط قرمز تلویزیون به بسته شدن پرونده آن بینجامد.
- کد خبر 55231
- پرینت