به گزارش سپیدخبر و به نقل از رشت۲۰، از حدود سه سال قبل شهر رشت بهعنوان شهر خلاق خوراک و غذا یونسکو معرفیشده است. موضوعی که یکی از ستونهای برندسازی رشت نیز محسوب میشود.
از نوروز ۹۷ با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور و با استاندار گیلان شهر شبهای روشن بهعنوان یک برند آغاز به کار کرد. تا شهر رشت یکقدم مهم دیگر به برندسازی و جلب گردشگر نزدیکتر شود.
در کشورهای اروپایی اهمیت گردشگر جایی نمایان میشود که فرانسه با حدود ده میلیون گردشگر در سال بخش اعظمی از اقتصاد خود را میچرخاند. این در حالی است که تنها شهر رشت سالانه سیوشش میلیون گردشگر را در خود میبیند. آنچه مسلم است بدل شدن به یک برند برای جلب گردشگر آنهم با ظرفیت بیش از سه و نیم برابری نسبت به کشوری چون فرانسه کاریست که اگرچه با یک هزینه کرد اولیه همراه است اما قطعاً کمک بزرگی برای تبدیلشدن به یکقطب اقتصادی خواهد کرد.
امروز استان گیلان با فجایایی که در حوزه اقتصادی با آن دستوپنجه نرم کرده و رکود نامیمون در حوزه کشاورزی نیازمند یکپوست اندازی جدید است که این پوستاندازی به عقیده بسیاری از کارشناسان در بحث گردشگری است. در این شرایط طبیعی است که شهر رشت نیز بهعنوان پیشانی استان میبایست در این راه گامی بلند برداشته و با استفاده از ظرفیت شهر خلاق خوراک و غذا اقدامات مؤثری برای برندسازی شهر رشت و استفاده از آن در حوزه گردشگری داشته باشد.
- کد خبر 11059
- پرینت