به گزارش سپیدخبر، نویسنده:میلادزنگانه/ پس از گذشت یک هفته از تصاویر جاسوسی و غیر رسمی تست پروتوتایپ پورشه ۹۱۱GT3 R در پیست مونزا، بالاخره امروز نمونه نهایی و رسمی ۲۰۱۹ این کوپهی مخصوص مسابقه رونمایی شد. ۹۱۱GT3 R بر اساس مدل استاندارد و جادهای نسل فعلی ۹۱۱GT3 RS با کد ۹۹۱٫۲ ساخته شده است و از پیشرانهی ۶ سیلندر خطی ۴ لیتری تنفس طبیعی پورشه استفاده میکند.
این مدل تکسرنشینهی مخصوص پیست با قدرت ۵۴۲ اسب بخار و گیربکس ۶ سرعتهی سکوئینشال، در میانهی مدلهای ۹۱۱Cup و RSR قرار میگیرد. در مقایسه با مدل سال گذشته، ۹۱۱GT3 R زمان بیشتری در اختیار مهندسان بخش طراحی و آیرودینامیک پورشه بوده است. این کوپهی پرقدرت از شاسی آلومینیوم-فولاد ساخته شده است؛ اما سقف، درب کاپوت، گلگیرها، درها، رکابها، بالهی عقب و بخش قطعات کابین از جنس کامپوزیت فیبر کربن هستند. علاوه بر این، اندازهی محیط تایرها از ۶۵۰ به ۶۸۰ میلیمتر افزایش پیدا کرده و جدیدترین تنظیمات سیستم تعلیق دوجناقی پورشه در ۹۱۱GT3 R به کار رفته است.
تیم مهندسی پورشه زمان قابل توجهی هم صرف بهبود سیستم ترمز ABS، شامل کالیپرهای آلومینیومی ۶ پیستونی جلو با دیسکهای ۳۹۰ میلیمتری و کالیپرهای ۴ پیستونی عقب با دیسکهای ۳۷۰ میلیمتر کرده است. در کابین، صندلیهای مسابقهای جدید، پدالهای قابل تنظیم، قابلیت جدا شدن درها و آینهبغلها و استفاده از فوم پلاستیکی در درها برای ایمنی بیشتر قابل توجه است. کابین بهطور کلی بازطراحی شده است تا دکمههای کنترلی مشخص، در بهترین حالت ممکن برای استفادهی راننده باشند. برای اولین بار در کلاس مسابقهی GT3 پورشه، سیستم تهویهی مخصوص این برند پرآوازهی آلمان که مستقیماً به کلاه ایمنی و صندلی راننده متصل است، در مدل ۹۱۱GT3 R استفاده شده. بهمنظور سوختگیری هرچه سریعتر و پر کردن مخزن ۱۲۰ لیتری پورشه ۹۱۱GT3 R ، باتوجه به جایگاه پیستهای مختلف از هر دو طرف میتوان اقدام به پمپاژ بنزین کرد.
مدل ۲۰۱۹ پورشه ۹۱۱GT3 R با قیمت پایهی ۴۵۹ هزار یورو به اضافهی مقدار متفاوت مالیات در هر کشور (حدود ۵۵۰ هزار دلار) هماکنون پیشفروش میشود تا تحویل سفارشهای این کوپهی مخصوص پیست، از آذرماه سال جاری آغاز شود.
- کد خبر 14505
- پرینت