سپیدخبر به نقل از رشت۲۰؛ چندی پیش بود که پیمان پارسا رئیس سازمان مدیریت حملونقل بار و مسافر شهرداری رشت خبر از انعقاد تفاهمنامهای با ITAXI داد تا شاید مجموعه تاکسیرانی رشت بتواند با ناوگان تقریباً فرسوده خود وارد رقابتی تنگاتنگ با شرکتهای خصوصی همچون اسنپ، تپ سی و… شود. اتفاقی که از همان ابتدا پیشبینی میشد خیلی زود با شکست همراه شود.
با گذشت چند ماه از اجرای این طرح در شهر رشت به نظر میرسد هیچ توفیقی برای این طرح به دست نیامده و عملاً شکستخورده است. بهعنوان شاهد این ادعا میتوان به تعداد خودروهای آنلاین ITAXIدر طول روز اشاره کرد که بههیچعنوان با تعداد تاکسیهای شهر رشت قابلمقایسه نیست.
از سوی دیگر طی دو ماه گذشته نرخ کرایه تاکسی در سطح شهر رشت افزایشیافته است که هیچگونه نظارتی بر روی آن وجود ندارد. بهگونهای که خیلی ساده و بدون دردسر برخی از رانندگان تاکسی در سطح شهر مبالغ بیشتری را از مسافرین دریافت میکنند و برخی از آنان حتی نرخهای جدید خود را نیز در خودرو نصب نمیکنند.
عدم نظارت لازم از سوی سازمان تحت امر پیمان پارسا این روزها سبب آشفتگی قابلتوجهی در مجموعه سازمان مدیریت حملونقل بار و مسافر شهرداری رشت شده است. بهگونهای که حتی نهاد کتابخانههای استان گیلان نیز برای اجرای پروژه گیل آموج به مناسبت هفته کتاب دست به دامان یکی از شرکتهای رقیب ITAXI میشود که بین عموم مردم محبوبیت بیشتری دارد.
شاید بتوان دلیل این امر را نرخ بالای کرایه تاکسی عنوان کرد که برای قطعاً در مسیرهای غیرمستقیم شهروندان که نیاز به حداقل دو بار پیاده و سوار شدن دارد و تعداد مسافرین بیش از یک نفر است، استفاده از تاکسی اینترنتی بهصرفهتر از تاکسیهای شهری است.
- کد خبر 27983
- پرینت