به گزارش غیرمنتظره و به نقل از شمال ما، در شهرداری رشت سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ در سالهای اخیر راه اندازی شد اما این سامانه آنچنان که باید نتوانست ماموریت از پیش نوشته شده خود را انجام دهد؛ دلیل آن نیز بی تفاوتی و رسیدگی حداقلی به درخواستهایی بوده که توسط شهروندان مطرح می شد. بدین ترتیب می توان گفت که سامانه ۱۳۷ در ادوار گذشته و شوراهای پیشین بیشتر یک سامانه تزئینی بوده تا یک ابزار اساسی برای رفع مشکلات.
واقعیت این است که مدیران شهرداری بیشتر تمایل داشته اند تا به درخواست های کتبی مراجعین رسیدگی کنند و این نوع درخواست ها برای آنها اهمیت بیشتری داشته است؛ این واقعیتی است که نمی توان آن را کتمان کرد. مراجعه پی در پی شهروندان لزوم پاسخگویی را برای مدیران شهرداری بیشتر می کرد و ضرورت اصلاح این روند بدون شک در این قرن و با این میزان پیشرفت تکنولوژی احساس می شد.
در هفته های اخیر شاهد توجه شورای پنجم و سیدامیرحسین علوی شهردار رشت به سامانه ۱۳۷ بوده ایم. درخواست گزارش ماهانه از اقدامات انجام شده سامانه و ملزم کردن مدیران مناطق و سازمانها برای گفتگوی مستقیم با شهروندان از مواردی است که نشان می دهد که احتمالا شورای پنجم و شهردار رشت قرار است این سامانه را احیا و به جایگاه اصلی آن برگردانند تا شهروندان رشتی نیز بتوانند با صرف هزینه و وقت کمتری مشکلات خود را طرح و آن را پیگیری نمایند.
در این رابطه یکی از شهروندان اقدامات اخیر شهرداری رشت را قابل توجه دانست و اظهار داشت: حضور اعضای شورای شهر و مدیران مناطق و سازمانها را در سامانه ۱۳۷ را به فال نیک می گیریم. وی افزود: امروز با پیشرفت تکنولوژی و افزایش آگاهی مردم، هر شهروندی می تواند با اطلاع رسانی مشکلات شهری به عنوان یک بازو برای مدیریت شهری عمل کند و این ظرفیتی است که مدیران شهری باید از آن استفاده کنند.
شهروند دیگری نیز با اشاره به اهمیت سامانه ۱۳۷ گفت: شهرداری رشت می تواند از این سامانه برای افزایش رضایتمندی شهروندان استفاده کند. این سامانه سبب کسب اطلاع سریع از مشکلات شده و میتواند سرعت حل مشکلات را افزایش دهد.
یکی از رابطین ۱۳۷ مناطق در این رابطه گفت: در هفته های اخیر توجه مدیران، معاونین و نواحی به پیام های ۱۳۷ بیشتر شده است و این توجه متاثر از تاکیدات اخیر شهردار رشت بوده که مناطق و سازمان ها را ملزم به راه اندازی سامانه و پاسخگویی و همچنین ارسال بازخورد کرده اند.
وی ادامه داد: درخواست هایی چون آسفالت، جمع آوری زباله ها و ضایعات، رفع مزاحمت های شغلی، رسیدگی به ساخت و سازهای نا امن و خلاف و … مواردی است که در سامانه توسط شهروندان مطرح می شود و در هفته های اخیر با سرعت بیشتری در حال پیگیری است.
وی افزود: البته نباید از کمبود امکانات شهرداری رشت هم به سادگی عبور کنیم. آسفالت معابر مشکلی است که در تمامی محلات وجود دارد و رفع این معضل در تمامی محلات چه با درخواست حضوری و چه غیرحضوری امکانپذیر نیست.
در پایان به نظر می رسد ثبت میزان رضایت از سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ اقدام دیگری است که باید توسط شهرداری رشت مورد توجه قرار گیرد تا بدین ترتیب توجه به این سامانه در تمامی ادوار پابرجا بماند و همچنین معیار سنجشی برای دوره های مختلف مدیریت شهری شود.
- کد خبر 90630
- پرینت