به گزارش سپیدخبر، چندی پیش بود که معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راهکاری خبر داده بود تا با هماهنگی اپراتورهای موبایل پیمهای کوتاه تبلیغاتی در ساعات غیرمعمول به دست مشترکان نرسد و در این زمینه تاکید کرد رگولاتوری بر عملکرد اپراتورهای موبایل در عرصه ارسال پیامکها نظارت میکند!
اگرچه در بخش دیگری از این خبر، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر از نظارت بر محتوای پیامک ها می دهد، اما آنها که مورد هجوم پیامک های تبلیغاتی قرار می گیرند می دانند که این شعارها هیچ گاه عملی نشده است.
حدود یک ماه قبل نیز در همین راستا بود که آذری جهرمی وزیر ارتباطات از لفظ “اپراتور بی جا میکند” برای اپراتورهایی استفاده کرد که اطلاعات مشتریان را در اختیار دیگران قرار می دهند! اظهاراتی که انگار در برخی استان ها با توجه به سودآوری بسیار مورد توجه قرار نمی گیرد و پیامک هایی بدون توجه به محتوا و در ساعات غیر معمول برای مشترکین ارسال می شود. برای نمونه عصر امروز پیامکی حاوی محتوای نامناسب در ساعت ۱۵:۰۳ عصر امروز برای یکی از مخاطبین خزرآنلاین ارسال شده که تمام ادعاها را حداقل در استان گیلان زیر سوال میبرد!
هرچند این سوال که ساعات غیر معمول مد نظر از نظر اپراتورهای همراه و مخابرات در گیلان چه ساعاتی محسوب می شود بی پاسخ است، اما این سوال مطرح می شود که ارسال پیامک با محتوای تبلیغ برخی لوازم بهداشتی که برای همه سنین مناسب نیست آیا فیلتری برای ارسال ندارد؟ آیا سودآوری بالای پیامک های تبلیغاتی انبوه مجوزی برای عبور از قوانین و مقررات وضع شده توسط وزارت ارتباطات است؟!
- کد خبر 3872
- پرینت