به گزارش سپیدخبر، از روز گذشته خبر قطع شدن دستگاههای کارتخوان جایگاههای عرضه سوخت در سطح کشور مطرح شد، یکی از معضلاتی که موجب این اختلاف نظر بود فاصله ۲۴ساعته خرید از دستگاههای کارتخوان تا واریز به حساب فروشنده بوده است.
در همین راستا عباسی، مدیرعامل شرکت توزیع نفت استان گیلان در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین در خصوص مشکل ایجاد شده، گفت: دستگاههای موجود در جایگاههای عرضه سوخت مربوط به شرکتی از زیرمجموعههای بانک ملت است و در طی روز سه یا چهار مرحله اقدام به تسویهحساب مینماید اما طی روزهای اخیر بانک مرکزی با مطرح کردن طرح شاپرک نگرانیهایی را ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در طرح شاپرک واریز به حساب جایگاه یا هر صنف دیگری از فروشندگان ۲۴ساعت یکبار انجام میشود. با تغییر شرایط به صورت فعلی و با طرح جدید جایگاه داران که میبایست فرآوردههای خود را خریداری کنند با مشکل و نگرانیهایی روبرو شدهاند.
عباسی اضافه کرد: وزیر نفت نیز طی گفتگویی به وضعیت فعلی اشاره داشت و اعلام کرد که موضوع در حال پیگیری است. در جایگاهی که به طور معمول روزانه نزدیک به ۴۰هزار لیتر بنزین ارائه میکند، با در نظر گرفتن ظرفیت کامل سوختی خودروها میتوان گفت حداقل هزار تراکنش در طی روز در جایگاه انجام شده است. اما طرح شاپرک میگوید که مبلغ پس از ۲۴ساعت میبایست به حساب واریز شود که این موضوع مورد اعتراض جایگاه داران است.
مدیرعامل شرکت توزیع فرآوردههای نفتی با بیان اینکه در حال حاضر خودپرداز جایگاهها فعال هستند، افزود: این وضعیت مورد اعتراض است. در جامعه اقتصادی دستگاههای کارتخوان نقش مهمی دارند که با ۲۴ساعته شدن واریز به حساب فروشنده قطعاً مشکلاتی به وجود خواهد آمد.
- کد خبر 4720
- پرینت