به گزارش سپیدخبر و به نقل از رشت۲۰- در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر رشت رضا رسولی نائب رئیس شورا در یکی از سه طرح پیشنهادی خود در صحن علنی شورا، پیشنهاد داد شهرداری رشت نسبت به اماکن تجاری که از عناوین و نامهای بیگانه با فرهنگ مردم رشت استفاده میکنند برخورد نماید.
این طرح اگرچه با هجمههایی از سوی برخی رسانههای ضدانقلاب و برخی گروههای پان ترک قرار گرفت، اما به امضای اکثریت اعضای شورای شهر رشت رسید و اهالی شهر رشت از ارائه این طرح استقبال کردند.
نکته جالب دروغپردازیهای برخی کانالهای تلگرامی پان ترک که از گذشته ارتباط تنگاتنگی با ضد انقلاب و جداییطلبها داشتهاند، است. آنها بهدروغ این طرح را مقابله با آذریهای مهاجر به شهر رشت عنوان میکنند درحالیکه طرح فوق برخورد با عناوینی را در نظر میگیرد که به تبلیغ پانترکیسم میپردازد.
این موضوع که در یک برند تجاری از نماد حکومت عثمانی، بوزقورد (گرگ خاکستری) یا از عناوین جعلی همانند استفاده از “ر – ز” برای نوشتن آذربایجان و حتی شعارهای خاص همچون “یاشاسین…” استفاده شود مصداق بارز نفوذ فرهنگی است و این موضوع هیچ ربطی به مباحث قومیتی ندارد.
آنچه که روشن است طرح فوق عدهای جداییطلب و پان ترک محکومبه شکست را هدف قرار داده و این جماعت نیز با هوچی گری به دنبال ربط دادن آن با موضوعات دیگر هستند.
- کد خبر 31992
- پرینت