شما اینجا هستید

سیاسی » هیچ گزینه‌ای برای تصدی استانداری گیلان معرفی نشده است / احزاب و اشخاص برای معرفی استاندار مختارند، ما بر اساس شاخص‌های خود عمل میکنیم

به گزارش غیرمنتظره و به نقل از تالشان نیوز، در پی پیروزی دکتر پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولت وفاق ملی، موضوع انتخاب استانداران در محافل سیاسی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در استان گیلان نیز از برخی منابع غیر رسمی اسامی مختلفی در خصوص استاندار بعدی گیلان مطرح شده است.

جبهه اصلاحات و ستاد مرکزی دکتر پزشکیان در گیلان یکی از تشکیلات‌های سیاسی استان هستند که درصدند استاندار مدنظر و مورد حمایت خود منطبق با شاخص‌های مورد توافق به وزارت کشور معرفی کنند.

کیان پوررهنما سخنگوی جبهه اصلاحات در گفتگویی با تالشان نیوز به ارائه برخی سوالات مطرح در فضای سیاسی استان پرداخت:

آیا جبهه اصلاحات گیلان برای انتخاب و معرفی استاندار و مدیران استانی مشغول فعالیتی است؟

جبهه اصلاحات گیلان، پس از برگزاری جلسات متعدد و پس از مشورت و هم اندیشی با روسای ستاد مرکزی، ستاد جبهه اصلاحات و رئیس شورای راهبردی دکتر پزشکیان در استان گیلان، جهت انتخاب استاندار، مدیران دستگاه‌های دولتی استان و پیشنهاد آن به هیئت دولت، کارگروهایی را متشکل از احزاب، اشخاص حقیقی و فعالین ستادی تشکیل داده است.

با توجه به ضرورت و اولویت مبحث انتصاب عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان؛ کارگروه سیاسی در حال تثبیت و تکمیل شاخص‌های تعیین شده، بررسی افراد و گزینه‌های معرفی شده به کارگروه می‌باشد.

این اسامی که توسط رسانه‌ها برای استانداری مطرح شده است آیا گزینه‌های جبهه اصلاحات هستند؟

اسامی مختلفی که در رسانه‌ها مطرح شده، صرفا در حد گمانه زنی رسانه‌ای بوده و نظر رسمی جبهه اصلاحات گیلان نمی‌باشد، زیرا اصلا بررسی‌های کارگروه مربوطه جهت تصمیم‌گیری نهایی هنوز کامل نشده است و این روند هنوز به اتمام نرسیده است.

به طور حتم جبهه اصلاحات گیلان در این زمینه بسیار شفاف عمل خواهد نمود. با توجه به تجدید انتخاب هیئت رئیسه که نشان از همدلی و وفاق در نزد اعضای این جبهه می‌باشد، در روزهای آینده و توسط ریاست محترم جبهه اصلاحات گیلان؛ روند، فرآیند، شاخص‌ها، چگونگی انتخاب و معرفی افراد توسط کارگروه‌ها به اطلاع هم استانی‌های عزیز رسانده خواهد شد.

حزب اعتدال و توسعه گیلان از مردم درخواست کرده که افزاد مدنظرشان برای سمت استانداری را به این حزب معرفی کنند، نظر شما در این مورد؟

به عنوان سخنگوی جبهه اصلاحات استان، موظف هستم صرفا در مورد فعالیت‌های جبهه سخن بگویم و در مجموع حق همه احزاب و جریانات سیاسی است که تلاش‌های مد نظر خود را داشته باشند.

اما طبیعتا جبهه اصلاحات گیلان، توسعه استان و مصالح و منافع عامه مردم گیلان را؛ از منظر اولویت‌ها و شاخص‌های مدنظر خود؛ که حاصل خرد جمعی و تصمیمات جمعی این جبهه می‌باشد سنجیده و ملاک اقدام قرار می‌دهد و بر اساس آن تصمیمات لازم را اخذ و پیگیری می‌نماید و تابع نظرات و مطالبات پایگاه اجتماعی خود خواهد بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

غیرمنتظره – سایت خبری گیلان | اخبار گیلان – خبر رشت