شما اینجا هستید

اجتماعی » پروژه بی.آر.تی رشت بر اساس طرح جامع حمل‌ونقل بود یا خیر؟!

اختصاصی / به گزارش سپیدخبر، در مراسم افتتاح پروژه بی.آر.تی رشت بود که یک شهروند در اعتراض به این طرح فریاد زنان از اتفاقی می‌گفت که خیلی زود رقم خورد، پروژه‌ای شکست‌خورده و طرحی که معلوم نیست اصلاً چه شده است؟!

هرچه که بود پروژه خط ویژه اتوبوس‌های تندرو بی.آر.تی در رشت افتتاح شد و مشکلات بسیاری نیز در این راه پیش روی شهروندان قرار گرفت. حوادث تلخ منجر به فوت در محدوده این طرح یکی از چند مورد اتفاق ناخوشایند این پروژه بود. هرچند که گفته می‌شد این طرح مجوز شورای شهر را نیز اخذ نکرده بود.

پس‌ازاین اما مرتضی شریفی مدیرعامل وقت سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت با بیان اینکه اجرای طرح مذکور را در راستای اجرای طرح جامع ترافیک حمل‌ونقل شهر رشت است، گفت: طرح جامع مذکور با تأیید و تصویب شورای ترافیک شهرستان و استان اجرایی می‌شود. شریفی با بیان اینکه در محورهای بی.آر.تی نیازمند پیوستگی هستیم، تصریح کرده بود: طرح جامع ترافیک شهر رشت برای محورهای دیگری که باید رینگ‌های شهری را به همدیگر وصل کند، اتفاق می‌افتد. (اینجا را بخوانید)

جالب‌تر آنکه پس از روی کار آمدن مسعود نصرتی در شهرداری رشت، وی در گفتگویی اظهار داشت: شهر رشت دارای طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک می‌باشد ولی تقدم و تأخر اجرای طرح باید رعایت بشود وگرنه هیچ‌کس حق ندارد یک طرح سلیقه‌ای اجرا بکند. (اینجا را بخوانید)

و اما پنجشنبه گذشته و در دقایقی مانده به ساعت ۱۲ شب نرده‌های فلزی پروژه بی.آر.تی از پایه بریده و بخشی از آن جمع‌آوری شد! هرچند که فرامرز جمشیدپور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری رشت پس از حذف بخشی از نرده‌های فلزی پروژه بی.آر.تی این اقدام را بر اساس طرح جامع مصوب شورای عالی ترافیک کشور دانسته و می‌گوید این اقدام کاملاً قانونی بوده است، اما در بخش دیگری از همان گفتگوی خود از تصویب طرح جامع حمل‌ونقل در سطح کلان پس از هشت سال خبر می‌دهد و می‌گوید: کلان‌شهر رشت بایستی تا سال ۱۴۰۵ نسبت به راه‌اندازی بی.آر.تی اقدام کند! (اینجا را بخوانید)

به هر حال در حال حاضر وضعیت پروژه بی.آر.تی در شهر رشت به‌هیچ‌عنوان شفاف نیست و مشخص نیست اصلاً این پروژه بر اساس طرح جامع حمل‌ونقل بوده است، یا خیر؟!

غیرمنتظره – سایت خبری گیلان | اخبار گیلان – خبر رشت