به گزارش غیرمنتظره و به نقل از کلانشهر، اگرچه ۸ کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین – رشت سال گذشته پس از سالها چشمانتظاری به بهرهبرداری رسید، اما شنیدهها از گوشهوکنار حکایت از برخی ابهامات و تخلفات احتمالی گسترده در این پروژه دارد.
یکی از ابهامات مهمی که مسئولین شهرستان رودبار و اداره کل راه و شهرسازی گیلان باید به آن پاسخ دهند آن است که سرنوشت حداقل یک میلیون مترمکعب مصالح حاصل از حفاری تونل و ترانشه چه شده است؟
بهعبارتدیگر سرنوشت بیش از ۲ میلیون تن مصالح که با یک حساب و کتاب سرانگشتی مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان میشود، در هالهای از ابهام قرار دارد.
بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی، «انفال و ثروتهای عمومی از قبیل زمینهای موات یا رها شده، معادن، دریاها، دریاچهها، رودخانهها و سایر آبهای عمومی، کوهها، درهها، جنگلها، نیزارها، بیشههای طبیعی، مراتعی که حریم نیست، ارث بدون وارث، و اموال مجهولالمالک و اموال عمومی که از غاصبان مسترد میشود، در اختیار حکومت اسلامی است تا بر طبق مصالح عامه نسبت به آنها عمل نماید.»
ایلنا در ادامه نوشته است: حال این سؤال مطرح است که منابع حاصل از حفاری تونلهای پروژه آزادراه قزوین – رشت در محدوده رودبار، بر طبق مصالح عامه نسبت به آن عمل شده و یا به دو – سه پیمانکار نورچشمی واگذار شده است؟
بدون شک انفال و ثروتهای عمومی و نحوه بهرهبرداری از آن، خط قرمز مهمی است که هیچکس حق ندارد از آن به نفع شخصی خود استفاده کند؛ به همین منظور نیاز است مسئولین مربوطه پاسخ متقن و روشنی در خصوص سرنوشت این انفال به مردم گیلان ارائه نمایند.
این خبرگزاری آمادگی انتشار هرگونه پاسخ از سوی فرمانداری رودبار، اداره راه و شهرسازی استان و سایر مسئولین مربوطه را دارد.
- کد خبر 118364
- پرینت