به گزارش غیرمنتظره و به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، شهردار این کلانشهر در گفتگویی پیرامون زنجیره تولید تا امحای پسماند اظهار کرد: بخشی از اینموضوع به اجرای عملیات جداسازی و تفکیک زباله مربوط می شود.
ناصر حاج محمدی با اشاره به نابودی تقریبی خطوط یک و دو با ظرفیت ۵۰۰ تن اسمی و آتش سوزی خط دیگر با ظرفیت کمتر از ۱۰۰ تن در روز گفت: امروز یکی از این دو خط با هزینه های شهرداری بازسازی شده است و درحال حاضر عملیات تفکیک پردازش زباله و ساخت کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در این خط صورت می گیرد.
وی افزود: این خطوط نیازمند بازسازی بوده و بهسازی خطوط یک و دو با مبلغ تقریبی نه و نیم میلیارد تومان در زمره برنامه های شهرداری قرار دارد.
شهردار رشت در ارتباط با افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی از ۵۰۰ تن اسمی به ۱۰۰۰تن اسمی خاطر نشان کرد: برای این مهم، باید خطوط سه و چهار نیز خریداری شوند.
حاج محمدی گفت: برآوردهای لازم در این باره انجام شده و با توجه به تأمین بخشی از این امکانات از خارج از کشور، یکبار به مناقصه گذاشته شد و به علت مبلغ بالای مناقصه دهنده، این مناقصه دوباره برگزار می شود.
وی افزود: انتظار می رود که قرارداد یادشده هرچه سریع تر منعقد شود تا از انجام هزینه های مازاد جلوگیری شود.
شهردار رشت ادامه داد: اگر بتوانیم خطوط زباله یک و دو را بازسازی و خطوط ۳ و ۴ را خریداری و نصب کنیم، دو سوله ۶ هزار متر مربعی در حال ساخت نیز با اعتبار دولتی تکمیل می شود.
حاجمحمدی گفت: به این ترتیب از سال ۱۴۰۱ هیچ زباله ای در سروان تخلیه نمی شود.
وی بهسازی لندفیل را از برنامه های شهرداری رشت اعلام و خاطر نشان کرد: در رابطه با تأمین اعتبار کاور و بستن لندفیل نیز مکاتباتی با مقام عالی استان و معاون عمرانی وزیر کشور انجام شده است.
شهردار رشت با بیان اینکه کاور لندفیل ۲ سال طول می کشد گفت: طبق برآورد دانشگاه گیلان، این اقدام به اعتبار تقریبی ۳۵ میلیارد تومانی نیاز دارد که در صورت تخصیص اعتبار، لندفیل بسته شده و مشکلات زیست محیطی منطقه به حداقل ممکن می رسد.
- کد خبر 61876
- پرینت