به گزارش غیرمنتظره به نقل از فارس از رشت، شرکت ایران پوپلین وابسته به هلدینگ مدیریت توسعه نگاه پویا و از شرکت‌های گروه توسعه ملی و زیرمجموعه بانک ملی می‌بایست در راستای قوانین مربوط به غیرقانونی بودن بنگاه‌داری برای بانک‌ها و بر اساس مصوبه تسهیل و رفع موانع تولید تا پایان مهرماه اقدام به واگذاری این کارخانه به فرد دارای اهلیت می‌کرد که مدیران بانکی در راستای مقابله با این تصمیم ستاد اقدام به تغییر مدیرعامل ایران پوپلین کردند.

عباس بابا گل زاده معاون امور شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی پیش‌تر در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت به‌صراحت از اخذ تصمیمات متمرکز برای امور ایران پوپلین توسط شرکت زیرمجموعه بانک ملی آن‌هم علیرغم تصمیم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سخن گفته که این ادعای وی با توجه به عجز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در پیگیری و مطالبه گری مصوبات خود رنگ و بوی واقعی به خود گرفت.

به همین منظور، چهارشنبه هفته گذشته نشستی به بهانه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل کارخانه ایران پوپلین به ریاست مسعود سریع القلم مدیرعامل و نایب‌رئیس شرکت مدیریت توسعه پویا و با حضور عباس بابا گل زاده، بابک سعیدی، مهدی اخباری، جواد نصیریان، محمد سعید قوت دین، علی جهانگیر، ناهید قرابی، پیمان منصومی، بهنام صابر نعمتی، شهریار حور احمد و سعید اروانه در محل کارخانه برگزار شد.

این جلسه درحالی برگزار شد که باباگل‌زاده مدعی شده که سرمایه‌گذار دست‌به نقد دارای اهلیت برای واگذاری وجود نداشته و یا درخواست رسمی اقدام نکرده؛ درحالی‌که چندی پیش سرمایه‌گذارانی برای در دست گرفتن ‌ایران پوپلین اعلام آمادگی کرده بودند.

افزایش نقدینگی ۱۷۰ میلیاردی به بهانه افزایش سرمایه در گردش و تأمین برخی از تجهیزات موردنیاز دستگاه‌های نساجی بیشتر شبیه توجیهی برای الصاق بدهی مازاد بر سایر بدهی‌های بجا مانده از مدیریت شرکت‌های زیرمجموعه بانک است.

اگر به‌راستی ادعای بانکی‌ها برای تزریق پول به‌منظور رفع مشکلات است چرا این وجه در زمان مدیریت قبلی یعنی سعید اروانه پرداخت نشد و این اتفاق دقیقاً مقارن با تغییرات مدیریتی و حضور اعضای شرکت مخمل و ابریشم کاشان که در آنجا نیز برحسب تشابه نوع مدیریت و اهداف مشترک با مشکلاتی مواجه بوده رخ داده است.

برخی کارگران پشت پرده اتفاقات ایران پوپلین را مدیر کاشانی الاصل و اسبق ایران پوپلین که اتفاقاً سابقه حضور در شرکت مخمل و ابریشم کاشان نیز را دارد می‌دانند که حضور سرزده و نامحسوس اخباری و نصیریان به‌عنوان دو تن از میهمانان شرکت سرمایه‌گذاری در تاریخ ۲۰ مهرماه سال جاری احتمالاً در همین راستا بود.

ادعای تقریباً درست مدیرکل صمت گیلان مبنی بر دلیل تغییرات متعدد در مدیریت ایران پوپلین برای خرید زمان توسط شرکت توسعه ملی اعتراف نامیمونی است که ناتوانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را بیش‌ازپیش نمایان می‌کند.

بار دیگر باید باور داشته باشیم که جدای از بی‌اثر ماندن تصمیم ستادی که همه ارکان اقتصادی استان در آن عضو هستند ضعف دستگاه‌های نظارتی در ماجرای واگذاری همچنان مشهود بوده و طبیعی است که با این وضعیت روند حضور سرمایه‌گذار دست‌به‌نقد احتمالی در استان در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

غیرمنتظره – سایت خبری گیلان | اخبار گیلان – خبر رشت